Inspiratie

Stokke® Summer House – Wunderhaus in Berlijn

Merken koppelen zich aan exclusieve clubjes

Een paal te midden van de entree van een cafe om moeders met kinderwagens te weren. In Berlijn geen uitzondering. Een wijk als Prenzlauer Berg, dat als kinderrijkste buurt van Europa geldt, kent meerdere cafes, restaurantjes om een statement te maken tegen de gentrificatie van de wijk.

Berlijn ontwikkelt zich al jaren razendsnel en dat trekt mensen, investeerders en bedrijven uit het binnen en buitenland aan. Nieuwe bewoners in oude wijken. oude winkels maken plaats voor nieuwe concepten voor nieuwe doelgroepen. Zo ook het Wunderhaus ‘ Het Wunderhaus is een concept dat in Berlijn ontbrak‘ staat op de website vermeld. ‘Een concept dat het leven van moderne gezinnen eenvoudigd en verrijkt. Een hippe plek waar gelijkgestemde ouders zich kunnen verbinden en ontspannen in een gezellige sfeer met goed eten en een schone, sfeervolle ruimte waar kinderen kunnen spelen’

Paradijs voor jonge ouders in Berlijn
  • Kinderdagverblijf is gratis
  • Betaald ouderschapsverlof: 3-14 maanden
  • Kinderdagverblijf openen hun deuren voor baby’s vanaf 6 maanden.

Schot voor open doel voor menig merk om een grote doelgroep te bereiken. Stokke, een  merk voor hoogwaardige producten voor kindermeubels, zag in Wunderhaus een perfecte partner.

Stokke partnership met Wunderhaus

– Doelgroep volop aanwezig.
– Ouders en kinderen konden hun producten testen+aanschaffen.
– Tijdelijke Partnership
– ‚de plek‘ voor ouders met baby vanaf 3 maanden om elkaar te ontmoeten.
– Goed schaalbaar concept.
– Exclusiviteit leidt tot succes.

Het wunderhaus is nu zelfs zo populair dat je bij er  een lidmaatschap moet aangaan. Toch ziet men schuine ogen. Het contrast is in de wijk wordt zodoende groot. Gelijkgestemde ouders die een zogenaamde family membership nemen ten opzichte van andere gelijkgestemde  Berlijnse ouders keren tegen dit soort concepten. Naast het wunderhaus zie je steeds meer exclusieve lidmaatschappen zie je in grote steden opduiken. SOHO, Fitnessclubs, Automotive private clubs.  De vraag is waarom…..dat is waar ik de komende tijd ga induiken en kunt u lezen op  www.brandspacers.com

Meer info is te vinden op Wunder-Haus.com

Robbert de Boer

Robbert de Boer

Mobile brand architecture: Als business development manager bij mo systeme ben ik voortdurend op zoek naar nieuwe markten, segmenten waarbij live communicatie centraal staat. Er gaat niets boven het persoonlijke contact. Trots om 180 merken te hebben ondersteund in 6 internationale markten met 1 concept dat zich jaar op jaar heeft ontwikkeld: modulbox. Woonachttig: Berlijn met vrouw en dochter. Vakantie: in Berlijn is het elke dag vakantie. Credo: If it can‘t be reduced, reused, repaired, If it can‘t be reduced, reused, repaired, rebuild, refurbished, refinished, resold, recycled, or composted, then it should be restricted, re-designed or removed from production.