Stel eens jezelf de vraag, hoe vaak ben ik eigenlijk binnen?
Het is erger dan je wellicht denkt. Gemiddeld spenderen wij 95% van onze tijd binnen.
In huis, in een auto, sportschool, supermarkt, winkelcentrum en nu komt het, we spenderen 50% van onze tijd op kantoor. Elke dag spenderen wij het grootste deel van ons werkzame leven tussen vier muren en ondertussen ademen we de ‘frisse lucht’ uit de airco in. Gelukkig dat we de kantoorplant nog hebben om ons nog enige vorm van een natuurlijke connectie te laten voelen. Tijd dus voor een nieuwe aanpak.

De betekenis van out of office krijgt een nieuw jasje. Graag neem ik je mee naar buiten in dit artikel van de Brandspacers en vraag je om eens te bedenken wat het voor jouw (werkgevers)merk kan betekenen?

Idee

Het zojuist genoemde nieuwe jasje is een mobiele ruimte dat op inspirerende plekken midden in de natuur kan worden neergezet. In het bos, op het strand, in de bergen … waar dan ook.
Outside Society wil bijdragen om minder binnen te werken. En dat heeft ook voor zowel werkgevers als werknemers een positief effect. Uit onderzoek* blijkt namelijk dat buiten werken ons juist betere werknemers maakt. We zijn 50% productiever, we zijn 3x zo creatief en 92% van de mensen is gelukkiger wanneer ze buiten werken. Reden om werkgevers wakker te schudden en naar buiten te gaan.

Implementatie

De natuur in, dat brengt natuurlijk zo zijn uitdagingen mee.

Samenwerkingen

In samenspraak met de Berlijnse boswachterij worden vergunningen verstrekt. Zolang de natuur er geen hinder van ondervind is dit voor de boswachterij ook een middel om mensen weer de natuur in te krijgen. “De kennis over diversiteit in de natuur onder jongeren neemt af‚ aldus de woordvoerdster van Forstambt Berlin. Deze pop up office biedt de mogelijkheid bezoekers te informeren en workshops te geven over het belang van de natuur rondom de Duitse hoofdstad.“

De mobiele ruimte – operationeel zelfvoorzienend

De mobiele ruimte wordt dan ook electrisch op locatie neergezet. Via zonnepanelen worden batterijen/powerwalls opgeladen. Zodoende kan er gebruik gemaakt worden van presentatiesystemen, airco/heater, wifi en uiteraard wil je ook een goeie kop koffie hebben om de beleving compleet te maken. Tevens wordt er gelet dat het gewicht van de ruimte verdeeld wordt op enkel vier punten zodat er geen afdruk (indien op gras) na het event te zien valt.

Afgelopen week heeft de eerste werkgever zijn werknemers de kans gegeven om de eerste workshops in de natuur te houden. Het is een fris idee wat nog enigszins in de stijgers staat. Neemt niet weg dat Outside Society concept er alles aan doet om je buiten en live te ontmoeten!

 

*Jie Yina,b, Shihao Zhua, Piers MacNaughtona, Joseph G. Allena, John D. Spenglera. Physio logical and cognitive performance of exposure to biophilic indoor environment. Building and Environment. Vol. 132. March 2018

Robbert de Boer

Robbert de Boer

Mobile brand architecture: Als business development manager bij mo systeme ben ik voortdurend op zoek naar nieuwe markten, segmenten waarbij live communicatie centraal staat. Er gaat niets boven het persoonlijke contact. Trots om 180 merken te hebben ondersteund in 6 internationale markten met 1 concept dat zich jaar op jaar heeft ontwikkeld: modulbox. Woonachttig: Berlijn met vrouw en dochter. Vakantie: in Berlijn is het elke dag vakantie. Credo: If it can‘t be reduced, reused, repaired, If it can‘t be reduced, reused, repaired, rebuild, refurbished, refinished, resold, recycled, or composted, then it should be restricted, re-designed or removed from production.