Inspiratie

DE VIRTUELE VAKBEURS, kans of bedreiging?

By december 10, 2019 No Comments

Wanneer COLDPLAY besluit niet meer te touren om de CO2 uitstoot te verminderen die dat met zich meebrengt dan is er toch wel wat gaande in het live circuit. Ook onze live communicatie branche is al langer bezig om, weliswaar stap voor stap, iets duurzaams te doen. Van hergebruik van aluminum frames met gerecycled materiaal waar de corporate visuals op geprint zijn tot echt groene wanden met bio-based verf geschilderd. Meubels gemaakt van upcycled plastics en ga zo maar verder. Een goede beweging naar een minder vergankelijke manier van exposeren wat we allemaal kunnen toejuichen.

Maar wat echt vernieuwend is voor onze branche is het online platform VIRTWAY EVENTS. Je kunt hier een uniek en innovatieve 3D ervaring op een vakbeurs meemaken, een virtual tradeshow zegmaar.

Even de voordelen op een rij:
1 Het bespaart je tijd en geld
2 Het reduceert de CO2 emmissie
3 Unieke ervaring
4 Geen fysieke barrieres

Kijk hier zelf maar eens;

Het Spaanse bedrijf claimt dat je als interactieve avatar (van jezelf) met nog 499 andere avatars contact kan maken in een -en dezelfde ruimte. Gaat dit dan het nieuwe beurscomplex van de toekomst worden?
Trendwatchers zullen er van smullen denk ik zomaar. En mijns inziens verdient het ook zeker een plek naast de reguliere beurzen (en vele andere mogelijkheden)
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de dynamiek van de beursvloer en het echte contact wat je kunt maken door een hand te schudden en elkaar in de ogen te kijken. Een lekkere kop koffie erbij doet ook wonderen.
Per slot van rekening doen mensen zaken met mensen….hoe mooi je avatar ook is, de geur van een nieuwe auto of een kop goede koffie zal je met die neus niet ruiken!

PS. wil jij je (corporate) merk laten versterken met de kracht van LIVE BRANDING op je beursstand dan nodig ik je uit om het unieke Live Branding Canvas hier te downloaden en deze met mij te bespreken. Gegarandeerd succes!

Egon van de Kamp

Egon van de Kamp

“Egon is de initiatiefnemer en oprichter van Brandspacers. Als managing director dagelijks voor zijn klanten bezig met ontwerp -en projectmanagement van beursstands bij studio Brands & Spaces in Amsterdam.”