Wanneer je 1 keer per jaar of misschien zelfs 1x per twee jaar naar de beurs gaat om nieuwe klanten te winnen en relaties te ontmoeten dan kies je toch de allerbeste plek? Dat zou je denken tenminste. Echter zie ik vaak dat klanten een goede voorbereiding een paar weken voor de beurs treffen echter echt een heel belangrijk onderdeel voltrekt zich al bij het inschrijven van die beurs namelijk de positie keuze.

 Helaas is het maar wat vaak dat de beurs organisatie die positie voor je kiest. Het belang van de meeste organisaties ligt primair niet bij jouw succes. En al helemaal niet in die begin periode. Vullen die beursvloer en zo snel mogelijk is dan het devies. Schuiven doen we later wel. Net zoals verschuilen achter ‘het kan niet anders’ en ‘ik vind het ook heel vervelend.’ Helaas is dit de harde waarheid en daarom moet je er op tijd bij zijn en vanaf begin af aan weten wat werkt en wat je wilt.

Het is net als op de camping een goeie plek uitkiezen voor je tent. Nou ja sommige merken hebben natuurlijk een caravan. Je kijkt of je genoeg schaduw hebt, zon op het juiste moment van de dag. Vlakbij het toiletgebouw staat of juist niet in verband met de vele loop die dat weer met zich meebrengt. Waar zit het animatie team, het zwembad en natuurlijk de cafetaria. Allemaal zaken waar je wel degelijk goed rekening mee houdt. Die vriendelijke receptioniste kijkt graag met je mee hoor, heeft zelfs nog alternatieven als je op tijd bent. Het lijkt wel je eigen accountmanager van de beurs. Dubbele BINGO!

Je kunt natuurlijk ook zelf de locatie online al checken. Beter nog, je kent het terrein….of de hal en weet waar de diverse tijdelijke bewoners of bezoekers zich begeven. Hoe de loop is en welk soort rij/kop/ eilandstand daarbij het best tot z’n recht komt.

Waar staat die grote concurrent of die strategische samenwerkingspartner?

Enzovoorts, enzovoorts.

Mijn advies, bepaal vooraf goed of je aan de beurs gaat deelnemen en daarna meteen op welke plek. Die vierkante meters daar is altijd wel creatief mee te schuiven. En waarom vraag je niet advies aan je ontwerp buro en/of standbouwer? Ze zullen je ook zo vroeg voorafgaand beursdeelname al verbazen met passend en eerlijk advies.

Bewezen door ervaring want zij willen echt dat jij en je merkomgeving succesvol zijn op de beurs want dan blijf je investeren in dit waardevolle medium van live branding en kun je samen groeien.

Namens alle BRANDSPACERS wens ik je een fantastische vakantie toe,

letterlijk en figuurlijk..

Egon van de Kamp

Egon van de Kamp

“Egon is de initiatiefnemer en oprichter van Brandspacers. Als managing director dagelijks voor zijn klanten bezig met ontwerp -en projectmanagement van beursstands bij studio Brands & Spaces in Amsterdam.”

Leave a Reply